"A fejlődéshez két dolog kell:
fáradhatatlan kitartás, és az a készség, hogy olyasmit is el tudjunk vetni, amibe pedig sok időt és munkát fektettünk be."
Albert Einstein

"A Snickers hivatalosan is Flux serkentő"
Domahidi Márk

2011. augusztus 10., szerda

Áttörés

Pár hónapja talán, hogy észrevettem, hogy amit csinálok, korántsem felel meg másoknak, illetve saját magamnak sem. Azok közé a sorozat készítők közé tartozom, akik első nekifutásra oltári nagy baromságot csináltak. Viszont! Azon szerencsés emberek közé tartozom, akik megvilágosodtak mások által és észrevették saját magukat. Elkezdtem egy teljesen új EGYEDINEK mondható sorozatot. Amiben 5 srác fantasztikus erővel lett felruházva. Lehet, hogy nem mindenkinek tűnt fel, de rosszul kezdtem hozzá. Nem volt meg mindennek az értelme és az első részt totálisan hazavágtam. De a későbbiekben még sikerülhet helyrehozni ugyanis még gyerekcipőben jár az Aaron. Miután megvolt az első 2 rész, kaptam pozitív illetve negatív kritikákat, ergó adnak ennek a sorozatnak egy esélyt. Kijött a 3. epizód majd a 4. és folytonosan jöttek negatív és pozitív kritikák, de a  publikum kezdte megkedvelni az egészet. Örömmel látom, hogy sokak kedvelik, amit csinálok, de ez nem ad okot arra, hogy elbízzam magam és máris a trón székébe fektessem le selyem fenekemet. Nem. Az út még csak most kezdődött el. Bőven van mit fejlődni és bőven van még mit tenni a sikerért. A Magyar sorozatkészítők nagykönyvében az Aaron volt a 4. áttörés.
Mindig lesznek új áttörések és ez sem az utolsó volt.

De mint minden áttörésnek, ennek is lettek követői. 1-2 hónapra rá különböző blogokon láttam, hogy "Aaronhoz" hasonló sorozatokba kezdenek bele. A legfőbb jellemzők.
- 4-5 karakter a főszereplő, esetleg 6.
-mindegyik karakter szuper erővel van megáldva.
-Tipikus kiválasztott harcos és persze a gonosz ellentéte is létezik valahol.
-Esetlegesen még 1 mesterük is van.
Ez mind nagyon szép és jó. Természetesen senkinek nincs megtiltva, hogy ilyen fajta sorozatba kezdjenek. Sőt, amíg igazán egyedit tudnak belőle kihozni, addig minden tapsra méltó. De nehogy már leragadjon mindenki 1 perspektíván. Én sem egy dologban gondolkodtam. Még rengeteg olyan sorozatot lehetne készíteni ami újítás a többihez képest. Szárnyaljon a kreativitás. Aki, pedig azzal jön, hogy nem elég kreatív az gondolkozzon el, miért is akar ennyire sorozatot?
-Hogy híres legyen? Lehetséges. Mindenki utazik valamennyire a hírnévre. Én is!
-Hogy másokat szórakoztasson? Igen! Minek rakná fel netre a munkát, ha nem szeretné másoknak megmutatni? És ebből jön az előző pont is.
Nem hiszem, hogy ennyire lehetetlen valami újat behozni
Mi több, ha egyszer végzek az Aaronnal és lesz egy új sorozatom... Elhihetitek én már tudom miről fog szólni^^
Összegezve:
Ez nem egy felháborodás, csak 1megfigyelés. Ösztönözni szeretném a sorozatalkotókat, hogy az EGYEDISÉG számít leginkább manapság.
Ui.: Az 5. rész 3 perc felett van.

19 megjegyzés:

  1. Az itt a legnagyobb baj (amit egyébként le is írtál) hogy annyira, de annyira nincs fantáziája, kreativitása az ilyen fiatal készítőknek, hogy az már borzalmas, de ők azért csinálják és csináljál, és nem hagyják abba sőt napról napra többen lesznek és egyre csak rosszabbak jönnek. Én se vagyok profi, sőt a sorozatom első része irtó fos lett, de már nem egy sorozatot láttam az elmúlt hónapban amikhez képest én fényévekkel jobb vagyok!

    Most minden újonnan kezdőnek üzenem!!!
    Gyerekek ennek így a világon semmi értelme! Nem elég, hogy nem jó az amit csináltok, de még saját magatokat is lejáratjátok. Az istenért kell nekiállni egy sorozatnak amíg nincs semmi történet ötletetek. Nézetek filmeket sorozatokat a TV-ben és próbáljatok meg valami értelmes történetet írni azok alapján amit láttok, és ha megvan a story akkor nekifoghatok! Nem azt akarom elérni, hogy mindenki hagyja abba, de ha már csináljátok legalább, nézzen ki úgy az egész mint egy normális sorozat!!!

    Bocs Márk, hogy ezt a blogodon írom, de most durrant el az agyam :)

    VálaszTörlés
  2. Na totálisan igazad van.Valamint örömmel látom, hogy rajtad sem uralkodott el az egód, mint néhány(bocsesz h így írom le) hülyegyereknek.
    Valamint az Aaron után egy új sorozat jó ötlet, én már a BN 2.része közben gondolkodtam azon hogy ha a BN mondjuk 6-7. részénél is ugyanazt kapom, hogy ne mtúl egyedi akkor bevetem a vésztartalékot.Mert van.Tudom kicsit nagyképűség hogy már a 7.részen gondolkozom holott a 3. sincs meg, de szerintem meg birom csinálni.

    Neked meg: Hajrá az Aaronhoz, és aztán ha vége, alkoss egy mégjobbat!

    U.I.: Ezt nem szemrehányáként mondom, de egyik haverom említett valamit még pár hete, amit eddig bírtam titokban tartani.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Galactik_Football itt olvass bele az első sorokban, és a 4. sor közepe fele van egy szó.Valamint inkább olvasd el az egészet.

    (sztem szar sorozat ez a GF de 8, mégegyszer mondom HAVEROM vette észre nem én, és tényleg nem szemrehányás)

    VálaszTörlés
  3. http://en.wikipedia.org/wiki/Flux_(Galactik_Football)
    Ez meg a link másik része.

    VálaszTörlés
  4. Jájj, Balázs :)
    Még a sorozat kezdetén kedves Márk barátunk bevallotta, hogy valóban a Galactik Football az ami megihlette. Tehát ha van egy két dolog amiben hasonlít az ennek tudható be ;)
    De valljuk be, Fekete Dani sem magától találta ki 100%ban az 1AÉ-t hanem neki is az FWA adott ihletett. Onnantól persze már teljesen egyedit alkotott, mint ahogy szerintem Márk is :)

    Nem mellesleg nem lehetett volna magyar linket küldeni? xD
    Pacsker.

    VálaszTörlés
  5. Na vègre.. ideje volt errol szòlni :) amint megjelent az aaron elkezdtek gyulekezni a hasonlò tortènetek:axor rogton rà...elemi titànok,meg mèg nèhàny...tèlleg hiànyzik az eredetisèg.Màr règ èszrevettem de orulok,hogy vègre megmondtad a frankòt :)

    VálaszTörlés
  6. tesó, nekem egy kicsit úgy hangzott, mintha valaki elborította volna az agyad. (lehet hogy az Axor, Elemi Titánok, Mágikus erők(amiből nem lesz semmi) onil, meg ilyenek miatt, vagy például az Aaronból és Sinnedből MrZuppy Kolompért és Öcsit akart csinált...) De ez a 4. áttörés ezt nem igazán értem:D mi volt az első 3?

    VálaszTörlés
  7. ja és még valami (ami totál nem tartozik a témához) de nem frissítetted a Betétzenék Listáját:P

    VálaszTörlés
  8. Na most szépen lassan mindenre reagálok;)

    Ram-Kun: A célom nem az, hogy most mindenkit szétalázok amiért nem kreatív, de pár napja egy nagy kérdés körül forgolódok. Miért csinál valaki sorozatot, ha ő maga is bevallja, hogy nincs fantáziája.

    Kicsi B: Mindenkiben van egoizmus, de nem mindegy kiben mennyire uralkodik el. Egyébként igen, anno még kijelentettem, hogy sok dolgot emeltem át a GF-ből. Ezért is tüntetett ki Dani a Galactik Footba Spin off címmel xD.

    Matyi: Kívülről fújom a sztoriját szal felesleges nekem ez a link xD Egyébként is sokkal másabbra formáltam az Aaron sztorit. Mindössze talán az alapok hasonlítanak és ezt muszáj elfogadni.

    Markov: Ismétlem senkivel nem fogok ezért kötözködni, ha van mindenkiben elegendő tolerancia akkor belátják és jobbat fognak alkotni.

    Gáspi:
    1.Fekete Dani- Egy Akatsukis Élete. Rajzolt Paintes sorozat.
    2.Gáspi- Jövőben játszódó Narutós paródia.
    3.Markov- Bleaches paródia
    4.Aaron- Saját sztorival íródott sorozat
    Ennyi lenne.
    A betétzenéket, pedig majd frissítem.

    VálaszTörlés
  9. Bocs, nem voltam ott az Aaron kezdésénél ezért nem tudtam hogy említetted :(

    Matyi: Lusta voltam rámenni magyarra, és remélem annyi kultúra van mindenkiben hogy képes értelmezni.Jobb lett volna ha eredeti nyelven küldöm? xD

    Domahidi: A listádból kihagytad az Anime Gaident xD

    VálaszTörlés
  10. Am a GF tényleg egy nagy semmi.Aaron jobb xD

    VálaszTörlés
  11. Szerintem nem rosz a GF egyáltalán nem rosz :)
    Anno egész nézhető kis sorozat volt :)
    Amúgy őszinte leszek: Én nem igazán tudtam értelmezni, mivel soha életemben nem tanultam a németen kívül idegen nyelvet és ez nem német volt XD
    És akartam még valami ,,fontosat'' (de csak annyira fontosat, mint amit eddig is írtam, tehát lényegtelent :P), de sajnálatos módon elfelejtettem, mi volt az.
    Majd ha eszembe jut leírom x'D

    VálaszTörlés
  12. halkan megjegyzem, hogy a július 28.-ai bejegyzésedhez írtam egy röpke kritikát. És mivel láttam, hogy nem reagálsz rá, gondoltam megemlítem hátha nem fedezted még fel :)

    VálaszTörlés
  13. LOL! Mondja ezt az, aki a Galactic Footballról koppintotta a sorozatát! XD

    Na figyelj!
    Ha jól emlékszem még annó te kardoskodtál az anime gaiden blogon Dani ellen, ugyanerről a dologról, erre hirtelen téged is zavar, hogy elkezdenek majmolni? Elég fura xDD Te oktatsz ki másokat, amikor ezeket az oktatásokat annó Ti kaptátok tőlem XD

    És azt mondod, nem szabad eltelned magadtól, de Újítónak nevezed magad.. xD Ennek csak egy külsős nevezhet, és akkor veheted tudomásul. Önmagunk fényezése nem érdem.

    És a ranglistádról:
    1: Fekete Dani - Rajzolt Paintes sorozat
    Mintha ez akkora újítás lenne! Omnistrife, és egyéb animátorok is készítettek már animált Naruto paródiát. Ebben nincs semmi etvasz. Az egy dolog, hogy Jól csinálja amit csinál.

    2: Gáspi - A jövőben játszódó Naruto-paródia nem egy Újítás, hanem egy ötlet. Méghozzá a Jitsu harcosoknak Semmi köze Nincs a Narutohoz pár elejtett mondaton kívül. Méghozzá kiválasztott sztori. Úgyhogy mondjuk úgy megelőzött téged a Saját történetben, vagyis te Nem is vagy Újító!

    3: Markov - Bleach paródia
    Nézz szét a neten kérlek, hány Bleach Paródia létezik! Még én is csináltam egyet annó!
    Jah, hogy Paintesről beszélsz... 14. OSZTAG!!!
    Markov sem újított Abszolúte semmit.

    4: Téged meg Gáspinál már kitárgyaltalak.

    Ne fényezd önmagad, hanem várd meg hogy más fényezzen. Felőlem bölcselkedhetsz, de senki nem fogja komolyan venni..

    Matten voltam :)

    VálaszTörlés
  14. Igen anno ezek közé tartoztam. De már nem mondhatod el rólam, hogy még mindig kopizok. Hagyd már békén a GF-et xD. Követem a GF történéseit? XD még a sorozat vége sem hasonlít rá. Rendben Matten rád hagyom a bölcsességeket. Nem fényezem magam, de ha ez jött le akkor valószínűleg úgy van.

    Bella: Tudom, hogy írták kritikát és elolvastam már 3-szor is. Sok mindennel egyet kell értenem, de van amivel nem. Szuper képesség? Alapból egy fura dolog:D Szögezzük már le, hogy Nexus nem halott. Hogy ordíthatott volna fel a végén ha meghalt?:O Kérlek szépen a sorozat címe is Aaron így értelemszerű, hogy őt mutatom leginkább. A sorozatnak 4 része van eddig. Ha akarnám se tudtam volna még bemutatni mindenkit. Várd ki a többit is.

    VálaszTörlés
  15. Márk: :)
    Nem halt meg? Oké. De ez így is igen megtévesztő. Aaron hiperszupercsillámpóniképességével kilövi Nexust. ajvé. A "gonosz" eltűnik. Szerintem azért nem olyan nagy csoda, hogy azt gondoltam megölte. Vagy valami hasonló. És ha már a gonosznál tartunk. Miért is lett ő "gonosz"? - Mert minden sztoriba kell egy gonosz félének bűzlik nekem :D (Bár ezt még lesz alkalmad kidolgozni)
    Az Inuyasha anime címe is Inuyasha és még sem állandóan ő van a középpontban. vagy a Naruto sem csak a srácról szól hanem a többi karaktert is nagyon szépen részletesen bemutatja.
    És de, tudnád. :D Elegáncsosan több percesre gyártod az adott részt. Én még azt tudom neked javasolni, hogy mondjuk egy részed (random) 15 perces lesz. Az időkorlát sokat segít. Legalább is tapasztalataim szerint. Mellesleg így a többiekre is lesz időd.

    VálaszTörlés
  16. Matyi: Akkor te nem tanultál magyart?xD
    Csak azért mondom mert a GF et magyarul is adták, ahogy angolul és (eredeti nyelv) francián.

    Matten: Tőled kapta az oktatásokat igaz, nemhogy örülnél hogy "továbbadja" a tanultakat :)
    Am különösebben eddig senki sem újított, az lenne újítás ha egy olyan programma lcsinálná amivel eddig senki, egy olyan egyedi témában amiben senki, és olyan lenne ami se nem anime se nem fanmade szerű, hanem egy teljesen új.Ilyet pedig elég nehéz lenne alkotni sztem.

    Amúgy sztem ennyi önfényezés még belefér :)
    (mivel jobb apránként kiadni mint elfojtani, és aztán egyszerre zúdítani a sok egót a nagyvilágra)

    VálaszTörlés
  17. Balázs, egy picit félre érthetően fogalmaztam, való igaz.
    Nem úgy értettem, hogy a GF-t nem értettem, hanem a linkedre írtam, hogy az nem német :)
    De igazad van, nem írtam oda így teljesen érthető, ha nem úgy értetted ahogy én értettem.
    (Imádom az ilyen mondataimat xD)

    VálaszTörlés
  18. "és olyan lenne ami se nem anime se nem fanmade szerű, hanem egy teljesen új."

    Van ilyen.. úgy hívják HIVATALOS RAJZFILMEK! XD

    VálaszTörlés
  19. Na most meg én fogalmaztam rosszul.
    A hivatalos rajzfilmeket kifelejtettem, de én azt nem is veszem számításba mert azok számomra a 0val egyenlőek xD

    Matyi: Balázs?Te most komolyan Balázsnak hívsz?Engem?WOÁ!Há' milyen dolog ez?!

    Nyugi vicceltem, nyugodtan hívhatsz úgy is.

    VálaszTörlés